Részletes információk

0001.01.01

  

Részletes tudnivalók a szolgáltatóváltásról

       

  •  

    Számlázás

    •   Hogyan történik az elszámolás a szolgáltatóváltás miatt?

      A szolgáltatóváltozáshoz kapcsolódóan rendkívüli diktálásra nem kerül sor és ez alapján rendkívüli elszámolás sem történik. A változás miatt végszámla nem készül, az utolsó elszámoló számlát követő időszakra vonatkozó minden információ átkerül az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. rendszereibe.

    •   Mikor kapom az első számlámat az MVM Nexttől?

      Az MVM első számlája az átállások miatt várhatóan a megszokott időpontnál később érkezik, így előfordulhat, hogy hosszabb időszak fogyasztása lesz benne elszámolva. Ez azzal jár, hogy a fizetendő összeg magasabb lesz, erre érdemes a pénzt félretenni, illetve csoportos beszedési megbízásnál a limitet szükség esetén megemelni.

    •   Továbbra is átalányelszámolással kérem a számláimat, van erre lehetőség?

      Igen. Amennyiben Ön az E.ON Áramszolgáltató Kft.-nél átalányelszámolást (részszámla alapút) kért, az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. is részszámlákat küld majd Önnek a jövőben. Az átalányelszámolást választó ügyfelek a szolgáltatóváltozáshoz kapcsolódó átállási folyamatok egy-szerűsítése érdekében – még az E.ON-tól – kivételesen két részszámlát is kaphatnak, amelyek fizetési határideje időben eltér. Emiatt kérjük, ügyeljen a fizetési határidők betartására!

    •   Korábban minden hónapban diktáltam, az MVM-től is ez alapján kérem a számlámat. Mi a teendőm, ha a diktálási időszakom a szolgáltatóváltás miatti leállás időszakára esik?

      Ha Ön az E.ON Áramszolgáltató Kft.-nél havi diktálás alapján kapta a számláit, a jövőben az MVM Next is így számláz. 

      Amennyiben az Ön diktálási időszaka a szolgáltatóváltozás miatti leállás időszakára esik – amikor nem lesz lehetőség diktálni –, erre az időszakra becsült mérőálláson alapuló részszámlát fog kapni. A szolgáltatóváltozást megelőzően 2024. június 26. 17:00 óráig van lehetőség mérőállást rögzíteni.

  •  

    Számla kiegyenlítése

    •   Továbbra is csoportos beszedési megbízással (CSOB) szeretném kiegyenlíteni a számláimat

      Ha Ön a villamosenergia-számlájához kapcsolódó csoportos beszedési megbízással rendelkezik, akkor a bankjának korábban adott megbízása az ELMŰ-ÉMÁSZ által kiállított végszámla beszedését követően az MVM Next által kiállított számlákra is érvényben marad. A változás kapcsán nincs teendője.

    •   Van teendőm, ha egyedi átutalással fizetem a számláimat?

      Ha Ön banki átutalással fizeti számláját, kérjük, hogy minden esetben az aktuális számlán feltüntetett bankszámlaszámra teljesítse a befizetést. Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. más bankszámlaszámokat használ, amelyek megtalálhatók a villanyszámlákon.

    •   A számla befizetéséhez megmaradt a bankszámlaszám?

      Nem, a bankszámlaszámok megváltoznak! Az MVM Next más bankszámlaszámokat használ, amelyek a villanyszámlákon megtalálhatók. Kérjük, minden esetben az aktuális számlán feltüntetett bankszámlaszámra teljesítse a befizetést! Amennyiben számlavezető bankjának netbanki felületén vagy applikációjában elmentette partnernek az E.ON Áramszolgáltató Kft.-t, kérjük, hogy a szolgáltatóváltozást követően azt törölje vagy módosítsa az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. nevére és az új villanyszámlán megtalálható bankszámlaszámra.

    •   A számláimat online, bankkártyás fizetéssel szeretném kiegyenlíteni

      Online bankkártyás fizetésre a CIB Bank biztonságos felületén lesz lehetősége. Azon ügyfeleknek, akik jelenleg a Simple Pay ismétlődő fizetést használják, a beállításuk 2024. július 1-jétől megszűnik. A szolgáltatóváltozást megelőzően 2024. június 27. 20:00 óráig van lehetőség online bankkártyás fize-téssel kiegyenlíteni a számlákat.

    •   Továbbra is működik a Simple Pay ismétlődő fizetés?

      Nem, mivel az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-nek a CIB Bank Zrt.-vel van megállapodása, azon ügyfeleknek, akik jelenleg a Simple Pay ismétlődő fizetést használják, 2024. július 1-jétől megszűnik a beállításuk. Az online bankkártyás fizetés a továbbiakban a CIB Bank biztonságos felületén lesz elérhető. A szolgáltatóváltozást megelőzően 2024. június 27. 20:00 óráig van lehetőség online bankkártyás fizetéssel kiegyenlíteni a számlákat.

    •   Szükséges elektronikus számlát igényelni az új szolgáltatómnál is?

      Nem, ha Ön eddig elektronikus úton kapta számláit, a jövőben is elektronikus formában kapja meg azokat. A kényelmes ügyintézés érdekében kérjük, új azonosítóinak kézhezvételét követően használja az MVM online ügyfélszolgálatát vagy applikációját. 

      Fontos tudni, hogy az E.ON Áramszolgáltató Kft. által kiállított eddigi számlák 2024. június végéig az E.ON online ügyfélszolgálatán és mobilapplikációjában érhetőek el. Amennyiben szüksége van korábbi számláira, időben gondoskodjon azok letöltéséről. Kérjük, ügyeljen a fizetési határidő betartására! 

      Az E.ON Áramszolgáltató Kft. által kiállított, e-mailben kiküldött e-számlák elektronikusan titkosítottak, régi számláit az ezekhez kapott jelszóval, vagy PIN-kóddal tudja feloldani, kérjük, ezt jegyezze meg! 

       
    •   Van teendőm, ha eddig a Díjnet rendszerét használtam az áramszámlák befizetésére?

      Igen, a szolgáltatóváltozást követően ugyanis nem lesz lehetőség a Díjnet rendszerén megtekinteni és befizetni az MVM Next által kibocsátott új villanyszámlákat. Ha Ön a jövőben is automatikusan elektronikus úton szeretné megkapni számláit, válassza még a szolgáltatóváltozásig az E.ON saját e-számla-szolgáltatását. Ennek hiányában ezt követően az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. papíralapú számlát fog küldeni Önnek a rendelkezésre álló levelezési címre. Az E.ON Áramszolgáltató Kft. által kiállított számlákat még a szolgáltatóváltozást megelőzően 2024. június 27. 20:00 óráig lehet kiegyenlíteni a Díjneten keresztül. Amennyiben szüksége van korábbi számláira, időben gondoskodjon azok letöltéséről!

  •  

    Tartozás, visszakapcsolás

    •   Kinek kell fizetnem a tartozásomat?

      Áramdíjtartozását 2024. július 1-jét követően az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. felé kell rendeznie. Amennyiben Ön részletfizetési megállapodást köt 2024. június 30-át megelőzően az E.ON Áramszolgáltató Kft.-vel, akkor a megállapodás a szolgáltatóváltozással tovább él. Kérjük, hogy a részletfizetési megállapodásban foglaltaknak megfelelően továbbra is rendezze az esedékes részletösszeget.

    •   Hogyan kell a tartozás miatti kikapcsolást követő visszakapcsolást intézni?

      Áramdíjtartozását az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. részére, a visszakapcsolási díjat pedig a területileg illetékes áramhálózati elosztó részére kell megfizetnie. Ha a kikapcsolást okozó áramdíjtartozás kiegyenlítése megtörtént, az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. 24 órán belül kezdeményezi a visszakapcsolást az érintett elosztónál.

  •  

    Ügyfélszolgálat

    •   Vannak a lakóhelyemhez közel MVM ügyfélszolgálati irodák?

      A személyes ügyintézés helyszíne számos esetben megváltozik, 2024. július 1-jét követően az E.ON-irodákban már csak hálózati, műszaki ügyek intézésére lesz lehetőség. Az MVM- és E.ON-irodák elérhetőségéről a társaságok weboldalain tájékozódhat.

      Az MVM személyes ügyfélszoglálati irodái: https://onlineugyintezes.mvmnext.hu/navigator

    •   Műszaki és hálózatos ügyekkel kapcsolatban hová fordulhatok?

      Az alábbi műszaki ügyekben, hálózattal kapcsolatos ügyintézés esetén 2024. július 1-jét követően is a területileg illetékes áramhálózati elosztóhoz fordulhat.

      • Igénybejelentés (teljesítménynövelés, új bekapcsolás, HMKE, hőszivattyús berendezés, elektromosautó-töltő)
      • Mérőhelyi munkák megrendelése
      • Hálózati csatlakozási és Hálózat használati szerződések megkötése
      • Felhasználási hely címének módosítása
      • Hálózatfejlesztés díjának vagy hálózati csatlakozás díjának befizetése
      • Hibabejelentés, mérőhiba bejelentése
      • Szabálytalan vételezés bejelentése
      • Kárigény bejelentése
      • Tervezett üzemszünettel kapcsolatos megkeresés
      • Éves fényképes mérőóraállás bejelentése
      • Védett fogyasztói státusszal kapcsolatos ügyek
      • Előre fizetős mérő cseréje (nem védett fogyasztóként)
      • Visszakapcsolási díj befizetése
      • Rendszerhasználatidíj-fizetéssel, számlázással kapcsolatosan (Közvetlen RHD-fizetők esetén)

       

      Az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózat Zrt. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. elérhetőségei

      E-mail: aramhalozat@eon.hu

      Online ügyfélszolgálat: www.eon.hu/ugyintezes

      Mobilapplikáció: E.ON Ügyfélszolgálat

      Web: www.eon.hu

      Telefonos ügyfélszolgálat: +36 52 512 401, +36 20 459 9711, +36 30 459 9711, +36 70 459 9711 

      Hibabejelentés: 

      • Az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. szolgáltatási területén: +36 80 533 533
      • Az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt. szolgáltatási területén: +36 80 205 020 

      Levelezési cím: E.ON Ügyfélszolgálati Kft. 7602, Pécs Pf.: 400


      Az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt. elérhetőségei

      E-mail: araminfo@opusenergetika.hu

      Web: www.opusenergetika.hu

      Telefonos ügyfélszolgálat: +36 52 569-400 

      Hibabejelentés: +36 80 210 310 

      Levelezési cím: OPTESZ OPUS Zrt. 4002 Debrecen, Pf. 512.

  •  

    Mobilapp és online ügyfélszolgálat

    •   Hol tudok online vagy applikáción keresztül ügyet intézni?

      Amennyiben már rendelkezik MVM-fiók-regisztrációval, az online ügyfélszolgálatra, illetve a mobilapplikációba történő belépést követően egy helyen kezelheti a korábbi és a jelenlegi E.ON-os felhasználási helyeit. Amennyiben még nem rendelkezik felhasználói profillal, regisztráció után férhet hozzá felhasználási helyeihez. Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. online ügyfélszolgálatán és mobilapplikációjában kizárólag a szolgáltatóváltozást követően érhetők el ezek a felhasználási helyek.

  •  

    Információk előre fizetős mérővel rendelkező ügyfeleknek

    •   Mi a teendőm, ha előre fizetős mérővel (EFM) rendelkezem?

      Kérjük, gondoskodjon időben a mérő előzetes feltöltéséről, mert 2024. június 28. 16:00 órát követően a szolgáltatóváltozáshoz kapcsolódó informatikai fejlesztések miatt előreláthatólag két hétig az előre fizetős mérőket nem lehet feltölteni. A szolgáltatóváltozást követően új kártyára lesz szükség. Ha a töltőponton az új, MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. által kiállított kártya már elérhető, megbízott partnerünk a feltöltőkód vásárlásakor kezdeményezi a díjmentes kártyacserét.

  •  

    Információk védendő fogyasztóknak

    •   Mi a teendőm, ha védendő fogyasztó vagyok?

      Ha Ön az E.ON Áramszolgáltató Kft.-nél védendő fogyasztó, nincs teendője, mert az MVM Nextnél továbbra is védendő fogyasztó marad.

  •  

    Háztartási méretű kiserőművek (HMKE), napelemes rendszerek

    •   Hogyan történik a háztartási méretű kiserőművek (HMKE), napelemes rendszerek szolgáltatóváltás miatti rendkívüli elszámolása?

      A háztartási méretű kiserőművekről és az általuk termelt és betáplált villamosenergia-elszámolás módjairól, átvételi feltételeiről, a betáplálási többlet ellenértékének kifizetési módjáról szóló részletes tájékoztatás az mvmnext.hu/aram/hmke oldalon érhető el. A szolgáltatóváltozást követően az MVM Nextnél nincs lehetőség eltérő fogyasztás- és betáplálás-részmennyiség megadására, az előző szaldóidőszak mértékadó éves fogyasztás és betáplálás különbözetének egytizenketted része lesz beállítva.

  •  

    H tarifás ügyfelek

    •   Mit kell tudnom a szolgáltatóváltozásról H tarifás ügyfélként?

      A szolgáltatóváltozást követően az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-nél nincsen lehetőség eltérő téli, illetve nyári részmennyiség megadására, a mértékadó éves fogyasztás egytizenketted része lesz beállítva.hezebb a meghamisítása. Más feladó és e-mail-cím egyértelműen adathalász-kísérletre utal!

  •  

    Otthonangyal háztartási asszisztencia | Otthonangyal Partner baleset-biztosítás | Életenergia egészségbiztosítás

    •   Az E.ON Áramszolgáltató Kft.-vel kötött Otthonangyal háztartási asszisztencia / Otthonangyal Partner baleset-biztosítás / Életenergia egészségbiztosítás szerződéses feltételeit hogyan érinti a szolgáltatóváltozás?

      Az E.ON Áramszolgáltató Kft.-vel megkötött Otthonangyal háztartási asszisztencia, Otthonangyal Partner baleset-biztosítás, illetve Életenergia egészségbiztosítás szerződéses feltételeit a szolgáltatóváltozás nem érinti, és az eddig megszokott módon történik a szolgáltatási díjak számlázása is. A szolgáltatásokkal kapcsolatos részletes információk és a szerződéses feltételekről szóló tájékoztatás 2024. július 1-jét követően az mvmnext.hu/aram/otthonangyal, az  mvmnext.hu/aram/otthonangyal-partner, illetve az mvmnext.hu/aram/eletenergia oldalakon érhetők el.

       

  •  

    Tudnivalók az MVM-ről

    •   Mit kell tudni az MVM-ről?

      A nagy múltú, stabil, folyamatosan fejlődő és innovatív MVM Csoport jelenleg már 140-nél is több vállalatból áll, amelyek az energiaszektor értékláncának minden elemét felölelik. Több mint 19 ezer szakértő munkatárs dolgozik az energiatermelés, a tárolás, a kereskedelem, az elosztás, a szolgáltatás, a tervezés, az építés, a szállítás, az adatátvitel és a startup-inkubáció területén is. Az MVM Csoport hazánkban több mint 8 millió, míg nemzetközi szinten további 1,6 millió ügyfél részére szavatolja a zavartalan földgáz- és villamosenergia-ellátást, továbbá az MVM Next több mint 55 ezer üzleti ügyfél szabadpiaci villamosenergia- és földgáz-kiskereskedője is. Az ügyfelek átvételét követően az MVM Next egyedüliként biztosítja az energiaszolgáltatást az ország teljes lakosságának.

      A nemzeti tulajdonban lévő társaság rendelkezik a szükséges villamosenergia-forrásokkal, széles körű egyetemes szolgáltatói tapasztalata alapján megfelelő színvonalon biztosítja az energiaellátást ügyfelei számára. Az MVM Nextről további információkat a vállalat weboldalán olvashat.

      https://www.mvmnext.hu

  •  

    A szolgáltatóváltásról

    •   Mikortól lesz a szolgáltatóm az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.?
      2024. július 1-jétől az Ön egyetemes szolgáltatója az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. 

      Az E.ON Áramszolgáltató Kft. 2022. április 14-én az MVM Csoport tulajdonába került, azonban a tranzakció zárását követően még a megszokott névvel és arculattal működött tovább a társaság. Az ügyfélkiszolgálás egységesítése érdekében az E.ON Áramszolgáltató Kft. 2024. június 30. nappal beolvad az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-be, ami Önre nézve azt jelenti, hogy a társasággal fennálló villamosenergia-vásárlási szerződése 2024. július 1-jétől jogfolytonos módon már az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-vel áll fenn, ennek kapcsán tájékoztatjuk a szolgáltatóváltozás részleteiről. A folyamatos villamosenergia-ellátás továbbra is zavartalanul biztosított. 
       
    •   A szolgáltatóváltás miatt változott az áram ára?

      A villamos energia ára nem változik, szerződésével további teendője nincs. 

    •   Van teendőm a szolgáltatóváltással kapcsolatban? Változik a szerződésem?

      Az E.ON Áramszolgáltató Kft.-vel korábban megkötött egyetemes szolgáltatói szerződés nem változik, ezzel kapcsolatban Önnek semmilyen teendője nincs. Új szerződés kiküldése, aláírása nem szükséges, az Ön szerződéses adatai átkerülnek az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-hez. A szolgáltatóváltozást követően az MVM Next Energiakereskedelemi Zrt. üzletszabályzatát alkalmazzuk, amely az mvmnext.hu/aram/uzletszabalyzat oldalon érhető el.

    •   Tudok-e ügyet intézni az átállási időszakban?

      A szolgáltatóváltozáshoz kapcsolódó munkálatok miatt az ügyintézés 2024. június 30-át megelőzően és azt követően, összesen előreláthatólag két hétig nem lesz teljes körű.

 

0001.01.01