A weboldalon cookie fájlokat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A weboldal böngészésével hozzájárul a cookie-k használatához.

Tájékoztató ügyfeleink részére

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy az NKM Áramszolgáltató Zrt. e-ügyintézése informatikai karbantartás miatt 2019.06.29. (szombat) reggel 08:00 órától 2019.07.02. (kedd) 00:00 óráig nem lesz elérhető.

 

Az NKM Energia Zrt. elektronikus ügyintézés biztosítására kötelezett szolgáltató az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján. 
Ez azt jelenti, hogy az egyetemes villamosenergia-szolgáltatás szerződéses ügyei intézhetők e-ügyintézéssel, illetve az alábbi szervezetek elektronikus ügyintézésre kötelesek:
•    az ügyfélként eljáró
aa) gazdálkodó szervezet,
ab) állam,
ac) önkormányzat,
ad) költségvetési szerv,
ae) ügyész,
af) jegyző,
ag) köztestület,
ah) az ac)-ag) alpontok hatálya alá nem tartozó egyéb közigazgatási hatóság, valamint
•    b) az ügyfél jogi képviselője.

Kérjük, az alábbiakra ügyeljen ügyintézéskor:
- olvassa el az áram online ügyfélszolgálaton, hogy az adott ügy intézéséhez milyen dokumentumok szükségesek, és csatolja azokat,
- töltse ki a rendelkezési nyilvántartásokat, mielőtt elindítja az ügyet (alap vagy szervezeti alaprendelkezés, és/vagy meghatalmazás) a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) oldalán,
- győződjön meg róla, hogy Ön a szerződő fél, tehát a saját nevében intézkedik, vagy a rendelkezési nyilvántartásban meghatalmazott, illetve képviseleti joggal rendelkező személy, mert csak ezekben az esetekben intézhet ügyet.

A választ a rendelkezési nyilvántartás alapján küldjük, azonban e-mail és postai címzéskor mindig az NKM Energia Zrt-vel fennálló szerződésben szereplő címet használjuk.

Az ügyek ügytípustól függően részben azonnal feldolgozásra kerülnek, részben pedig ügyintézőink folyamatosan dolgozzák fel a kérést.


Elektronikus azonosítás
Elektronikus ügyintézést megkezdésekor az azonosítás a KAÜ - Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáshoz csatlakozva történik.
Elektronikus azonosítás nélkül elektronikus ügyintézésre csak akkor van lehetőség, ha az adott ügyintézés vagy nyilatkozat megtétele nem igényelné személyazonosító adat megadását nem elektronikus ügyintézés esetén sem. Minden más esetben kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni! Az ügyfél az elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételével azonosíthatja magát, ami történhet az ügyfélkapun keresztül, elektronikus személyi igazolvánnyal vagy telefonos azonosítással.

Az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
•    Hivatali kapu: saját Hivatali Kapuval rendelkező szervezetek az NKMASZ címzést használják, amennyiben áramszolgáltatással kapcsolatosan szeretnének ügyet intézni, ügyfélként!
•    E-mail cím: ugyfelszolgalat@nkm.energy
•    Telefonos ügyfélszolgálat: https://www.nkmenergia.hu/aram/pages/aloldal.jsf?id=1074
•    Online ügyfélszolgálat: https://www.nkmenergia.hu/aram/pages/aloldal.jsp?id=740
•    Személyes ügyfélszolgálati irodák: https://www.nkmenergia.hu/aram/pages/online/irodak.jsf
•    Írásbeli kapcsolatfelvétel: https://www.nkmenergia.hu/aram/pages/aloldal.jsp?id=808

Adatkezelési tájékoztatónkat itt érheti el:
www.nemzetikozmuvek.hu/Adatvedelem
 
Üzemszünet, üzemzavar esetére kialakított eljárásrend:
Amennyiben üzemszünet vagy üzemzavar lép fel, arról ügyfeleinket e-ügyintézés felületünkön tájékoztatjuk. Az üzemszünet ideje alatt ügyfélszolgálatunk bármely egyéb csatornáján van lehetősége ügyintézést kezdeményezni. Üzemszünet alatt az ügyfélkapu helyett az értesítési címként megjelölt e-mail címre vagy levelezési címre küldjük el a választ, kért tájékoztatást.

A személyre szabható elektronikus ügyintézési felületen az ügyleírást itt érheti el.
Elektronikus ügyintézés megkezdésekor az azonosítás a KAÜ - Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáshoz csatlakozva történik.
 Az elektronikus ügyintézés igénybevételéért nem számítunk fel külön díjat.

Tájékoztatás automatikus döntéshozatali eljárásról
Az NKM Energia Zrt. automatikus döntéshozatali eljárást alkalmaz.

Az elektronikus aláírás és bélyegző használatáról
Társaságunk mint elektronikus ügyintézésre kötelezett szerv az elektronikusan kiállított dokumentumokat elektronikus aláírással, illetőleg bélyegzővel látja el. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban Eüitv.) nevesített ügyekben az NKM Energia Zrt. a keletkezett elektronikus okiratokat hitelesítés céljából elektronikus aláírással és/vagy elektronikus bélyegzővel látja el.
Elektronikus Aláírási és Bélyegzési Szabályzatunkat, valamint az NKM Energia Zrt.-nél elektronikus aláírással feljogosított személyek adatait itt tekintheti meg.

Másolatkészítési szabályzatunkat itt tekintheti meg.


Kapcsolódó dokumentumok

Hasznos tudnivalok_eugyintezeshez.pdf